25.4.06

GEIST & ALBEDOS / FRIHET




















Nya numret av
GEIST(nr.8), i samarbete med projektet ALBEDOS,
har som tema Frihet,
en frihet som i teori och utifrån praktik defineras av redaktörerna Andjeas Ejiksson och Oscar Mangione (”Genast uppstår frågan om vad en text och en handling är och framför allt vad en handling genom text är…”), Pär Thörn (”Jag vägrar uppge mitt namn”), Emma Kihl (”Evig underhållningsmaskin på en nedlagd folkparksteater”), Fredrik Ehlin (”Cartesiansk mytproduktion”), Lisa Jonasson (”Det har bildats köer i skuggvärlden”), Oscar Mangione (”Om jag rör mig blir jag ett monster”), Karin Lindh, Fredrik Ehlin, Luther Blissett, Simon Larsson, Karin Hindsbo, Bo Cavefors.

Geist
Albedos
24x16,5 cm, 88 s., ill. Pris: 60 kronor. Prenumeration: 4 nummer 180 kronor. PlusGiro 40 70 22 - 3

No comments: